VYNIKAJÍCÍ SUPER POTRAVINY BEZ LEPKU, KTERÉ NAHRADÍ PŠENICI A OSTATNÍ OBILOVINY!

 buckwheat-181531__180

Vaše střeva si zaslouží zdravé, kvalitní a chutné jídlo. Co říkáte na pohanku a jáhly s tipem na jejich úpravu?

 

Pohanka obsahuje vysoké procento vlákniny a bílkovin. Obsahuje i rutin, který je vynikající při nemocech žilních, pro nemocné diabetem 2, pomáhá snižovat krevní tlak. A co je nejdůležitější, není v ní lepek!

Chléb z pohankové mouky je vynikající zdravou náhradou klasického chleba, používá se na přípravu palačinek, koláčů, sušenek, buchet a podobně.

TŘI MOŽNÉ CESTY PŘÍPRAVY:

1.Pohanka se obvykle zalévá dvojnásobným množstvím vody s trochou octa (ten totiž pohltí výraznou chuť pohanky)  a vaří se doměkka (ve stejné vodě).

2.Mnohem častěji se před vařením namáčí do dvojnásobného množství vody s kápnutím octa (1:2 poměr pohanka, voda), na 1 až 12 hodin. Tak  pohanka zcela změkne. Není pak třeba dolévat více vody a jen krátce povařit. 

3.Pouze namočená pohanka, nevařená a různě dochucená, je pochoutkou vitariánů.

 v_2216

Recept na pohanku se zeleninou.

Připravte si uvařenou pohanku podle předchozích rad.

Na kokosovém oleji osmahněte nakrájenou cibuli, přidejte zeleninu nakrájenou na menší kousky podle chuti. Dobrá je červená paprika, drobné kousky květáku, brokolice, pórek. Vše poduste, osolte a opepřete, pak smíchejte s předem uvařenou pohankou, dochuťte troškou sójové omáčky a servírujte.

Recept můžete obměnit různou i mraženou zeleninou, doplnit dušenými houbami, česnekem, kari kořením, předem uvařenými fazolemi, hráškem, zalít rozšlehanými vejci, sýrem a zapéct na minutku v troubě a podobně. Kreativitě se meze nekladou.

 

Jáhly jsou bezlepkovou kvalitní výživnou potravinou, obsahují velké množství antioxidantů, pomáhají diabetikům, při rakovině, šetří naše střeva, jsou lehce stravitelné.

Jáhly vaříme podobně jako pohanku, ve vodě, ale bez octa. Můžeme je pak servírovat přímo jako přílohu nebo z nich vyrobit sladké či slané pochoutky.

 recept-24574-12728fd6ff9287cbb6b0aaa4e98a4204--mm670xmm600

Recept na „jáhly nasladko“.

Uvařené jáhly smícháme s ovocem podle chuti. Vynikající je promísit jáhly s nakrájenými jablky a skořicí, polít javorovým sirupem a zapéct v zapékací míse nebo pekáči v troubě. Povrch potřete kokosovým olejem. Použít můžete i předem namočené sušené meruňky, švestky, rozinky nebo jiné ovoce. Podávejte posypané kokosem nebo nasekanými ořechy.

 

 

Recept na zapečené jáhly se zelím a houbami.

500g nevařených jáhel nasypte na pekáč, přidejte ½ litru vody, 2 vrchovaté hrstí kysaného zelí, nakrájené houby, popepřete a pokapejte sójovou omáčkou. Vše smíchejte. Pečte v troubě dokud jáhly nenasáknou vodu a houby nebudou měkké.

Tohle jsou zdravější varianty přípravy.

Na internetu najdete spoustu dalších vynikajících receptů z pohanky a jáhel, které patřily ve staročeské kuchyni k běžným a zdravým jídlům.

 

chef-hat-309146_640

Pokud si chcete přečíst starší články z tohoto Blogu, pak si na horním okraji stránky klikněte na „hlavní strana“ a poté jednoduše posunujte šipku kurzoru na pravém lemu stránky dolu. Automaticky se zobrazí jeden článek s dřívějším datem za druhým, jako by se rolovaly za sebou. Kliknutím na každý zeleně napsaný název nebo foto, se článek ihned rozbalí k přečtení celý.

Rovněž si můžete v levém sloupci slov najít to, které by vystihlo váš zájem, kliknout na něj a automaticky se vám ukáží všechny články, které toto slovo obsahují.

Na výchozí stranu se dostanete vždy zmáčknutím „hlavní strana“ nahoře pod hlavním Logem „ halobio“, hned vedle „o mě“ se dočtete o autorce všech článků a kliknutím na „kontakt pak můžete po vyplnění jména a emailu (nutné pro zamezení SPAM) napsat autorce (nic z toho, co napíšete nebude zveřejněno). Tímto krátkým upřesněním, odpovídám na více dotazů najednou. Snad to pomůže k dobré orientaci na Blogu Halobio.cz

 

Napsat komentář