NEZAHAZUJTE VITAMÍNY DO ODPADKOVÉHO KOŠE!

vegetables-694304__180

 

LIDSTVO  JIŽ STOLETÍ VYČERPÁVÁ A ZNEHODNOCUJE PŮDU, KTERÁ JIŽ NEOBSAHUJE TOLIK MINERÁLŮ A VÝŽIVNÝCH LÁTEK JAKO KDYSI. O CHEMICKÝCH HNOJIVECH NEMLUVĚ.

 

O to více je důležité jíst jen plodiny v bio kvalitě, nezpracované, syrové a uchovat tak vše výživné a cenné, co v rostlinách zbylo. Snažte se zužitkovat celé rostliny! Obrovské množství skutečných živin je obsaženo v nati cibule, ve slupkách brambor, mrkve, melounu, jablek, citrusů, kiwi, broskví, v  listech řepy, ředkviček a jiných, které často vyhazujeme. Stačí je umýt a použít do zeleninových smoothie.

 potato-dish-263004_640

Divoká pampeliška, bodlák, kopřiva, červený jetel, lopuch, šťovík a jiné jedlé plevele obsahují mega dávky vitamínů a nutričních živin v porovnání s výpěstky zahrad!!! Patřily do běžného jídelníčku našich předků.

 spring-316535_640

 Salát neuchovávejte v lednici celý. Před tím, než jej vložíte do lednice, natrhejte ho, objeví se totiž ochranné látky přirozeného mechanismu obrany listů a udrží jej plný nutričních látek bez znehodnocení! Neničte salát kupovaným dressingem. Udělejte si jednoduchou a zdravou zálivku doma. Použijte na ni olivový panenský olej, až díky kvalitnímu tuku se totiž mohou živiny opravdu vstřebat!

 

Brokolice je jednou z nejzdravějších potravin na světě. Málo kdo však ví, že čím více kvítků brokolice oddělíte, tím více znehodnotíte hladinu antioxidantů, které nám dává (až o 75%!). Uložte proto do lednice celou hlavici brokolice.

 

Listy špenátu v salátu jsou obrovským zdrojem nejen železa, vařením se ze špenátu ztratí ¾ vitamínů!

 fruit-basket-396622__180

Nikdy tepelně neupravujte česnek, ztratíte tak jeho léčivé látky. Raději jej přidávejte již do hotových pokrmů.

 

Pokud mrkev tepelně upravujete, nechte ji celou a nakrájejte až po dokončení tepelné úpravy, udržíte tak více živin.

 

Nepoužívejte na krájení ovoce a zeleniny kovové nože, škrabky a struhadla, ničí vitamín C. V prodeji je velké množství keramických nožů a plastických struhadel.

 

Fazole musíme před vařením máčet 24 až 48 hodin! Obsahují  totiž jedovaté látky, kterými jsou ochráněni proti škůdcům. Tuto vodu vylejte a vařte v čisté. Naopak po dovaření, nechte fazole sedět v hrnci s vodou, ve které se vařily. Vyvařené živiny se částečně vstřebají zpět do fazolí.

 

Povařenou slupku z banánů rozmixujte a zřeďte s vodou nebo smíchejte s jiným ovocným mixem. Látky obsažené v banánové slupce odstraní deprese, dodají dobrou náladu a orlí zrak!

 

Kupujte jen organické ovoce, zeleninu a potraviny v BIO kvalitě!

 carrots-874981__180

 

Pokud si chcete přečíst starší články z tohoto Blogu, pak si na horním okraji stránky klikněte na „hlavní strana“ a poté jednoduše posunujte šipku kurzoru na pravém lemu stránky dolu. Automaticky se zobrazí jeden článek s dřívějším datem za druhým, jako by se rolovaly za sebou. Kliknutím na každý zeleně napsaný název nebo foto, se článek ihned rozbalí k přečtení celý.

Rovněž si můžete v levém sloupci slov najít to, které by vystihlo váš zájem, kliknout na něj a automaticky se vám ukáží všechny články, které toto slovo obsahují.

Na výchozí stranu se dostanete vždy zmáčknutím „hlavní strana“ nahoře pod hlavním Logem „ halobio“, hned vedle „o mě“ se dočtete o autorce všech článků a kliknutím na „kontakt pak můžete po vyplnění jména a emailu (nutné pro zamezení SPAM) napsat autorce (nic z toho, co napíšete nebude zveřejněno). Tímto krátkým upřesněním, odpovídám na více dotazů najednou. Snad to pomůže k dobré orientaci na Blogu Halobio.cz

vegetables-694304__180

Napsat komentář