POTRAVA ROZHODUJE O ZDAVÍ NAŠICH LEDVIN.

kidney-147499__180

 

Blíží se zima a to je období, kdy máme většinou oslabené ledviny. Ledviny jsou ukazatelem naší energie, únava a deprese jsou jasnou známkou nerovnováhy v ledvinách.

Jedním z projevů zeslabených ledvin jsou tmavé kruhy pod očima nebo zhoršení sluchu. Uši jsou totiž párovým orgánem ledvin a často lze najít příčinu potíží se sluchem právě v ledvinách.

Ledviny potřebují teplo, svědčí jim potraviny se zahřívacím efektem. Čaj z kořene zázvoru, skořice, husté zeleninové polévky, pohanka a fazole Adzuky, to jsou některé potraviny vhodné pro chladné dny. V zimě bychom měli zcela vynechat mrazená, chladná, přeslazená jídla a dbát na teplé oblečení.

agriculture-315512__180

Pomoci ledvinám můžeme zahřívacími lázněmi, saunou, vynikající jsou ledvinové pásy nebo nahřátá sůl. Jakýkoliv druh soli nahřejte v troubě (ne mikrovlnné) a nasypte do bavlněného pytlíku, který stáhněte na obou stranách a přivažte kolem pasu. Nahřátá sůl vydrží teplá i několik hodin.

Ledviny filtrují krev a zachycený odpad odvádí močí z těla pryč. Ledviny ovlivňují hladinu pH, rovnováhu sodíku, fosfátů a draslíku a produkují důležité hormony. Ledvinové kameny vznikají ve velké míře z důvodu nedostatečného příjmu vody do organismu, příčiny vzniku ledvinových kamenů mohou být i jinde (analgetika jako je ibuprofen, aspirin nebo konzumace alkoholu a kouření) .

Poškodit ledviny může nadměrný příjem proteinů a stejně tak i fruktózy. Podle statistik optimální hodnoty jejich příjmu dnes přesahují lidé 4-5 krát! Denní příjem proteinu by měl být kolem 50 gramů denně a fruktózy kolem 25 g.

Dostatek čisté vody podporuje zdraví ledvin. Podle zbarvení moče poznáme, zda jsme dehydrovaní. Čím je moč hustší a tmavší, tím více bychom měli pít čisté vody.

Nadbytek potravin obsahujících fosfor podporuje tvorbu ledvinových kamenů. Například sója, grapefruit, výrobky z mouky musí být zredukovány u pacientů s ledvinovými kameny.

Draslík je pro ledviny balzámem. Sardinky, losos, ovoce, zelenina a ořechy jsou plné draslíku. Čím více potravin s vysokým obsahem sodíku sníme, tím větší potřebu má naše tělo po draslíku. Jinými slovy, příliš sodíku v potravě, může vyvolat nedostatek draslíku a v důsledku toho vznik závažných onemocnění. Kdo nejí dostatek syrové nezpracované zeleniny, ovoce a ořechů, má nízkou hladinu draslíku a zaděláno na ledvinové potíže, nepravidelnosti rytmu srdce a infarkt.

Potraviny pro zdravé ledviny:

červené papriky, syrové zelí, květák, česnek, cibule, kapusta, sladké brambory, jablka, třešně, maliny, borůvky, jahody, tmavé hrozny, citrony, meloun, dýňová semínka, koření kurkuma, zázvor, pampeliška.

fruits-155616_960_720

Napsat komentář